Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2013

ΠΕΖΟΠΟΡΙΑ ΣΤΗ ΝΑΞΟ ΑΝΑΚΑΛΥΨΤΕ ΖΗΣΤΕ ΠΕΡΙΗΓΗΘΕΙΤΕ.

Οδοιπορία στη Νάξο σημαίνει πάνω από όλα επαφή με τη Φύση  και την Ιστορία.
Μοναδικό νησί  στις Κυκλάδες για τα μνημεία της, τα εύφορα οροπέδια της, τα ορεινά της δώματα, κοιλάδες, ποτάμια με μικρούς καταρράκτες, ελαιώνες και αμπελώνες. Επίσης μην ξεχνάτε την επαφή με τους κατοίκους σε κάθε μέρος του νησιού, διαφορετικότητα από τόπο σε τόπο, σε καμία περίπτωση δε θα σας δημιουργήσει πλήξη!
Επισκεφθείτε τις ταβέρνες, τα καφενεία δεχτείτε ευχάριστα κάθε πρόσκληση  ελληνικής φιλοξενίας των κατοίκων για να απολαμβάνετε όλα όσα σας προσφέρονται, ικανοποιώντας έτσι το γούστο και τις προτιμήσεις σας.
Είναι σπουδαίας σημασίας η αίσθηση ότι κάθε οδοιπόρος είναι εδώ «Εγκάρδια Καλοδεχούμενος».
Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι κάθε θαυμαστής κι φυσιολάτρης της Νάξου ασχολείται, συζητεί, ζει έντονα αυτή την εμπειρία.

Πεζοπορίες - Περιπατητικά Μονοπάτια

Δαμαριώνας - ΑδυσσαρούΧάρτηςΧάρτης

Φωτογραφίες

Επίσημες Περιπατητικές Διαδρομές
Η οδοιπορική οδός Ν-1 με κίτρινου χρώματος σήματα κατεύθυνσης αρχίζει από το λιμάνι και σταθμό λεωφορείων της Χώρας και σας  οδηγεί μέσα από την πόλη του νησιού στο εσωτερικό του. Οι διαδρομές αυτές έχουν διαχωριστεί και έχουν επιλεχτεί έτσι, ώστε να γίνεται η αναχώρηση με τα λεωφορεία της γραμμής ή και τα ταξί δίπλα από το ΚΤΕΛ.
Δίπλα από την κεντρική οδό οδοιπορίας υπάρχουν πολυάριθμα μονοπάτια σε όλο το νησί τα οποία περιγράφονται από γνωστούς συγγραφείς στη περιήγηση τους.
Εκεί όπου μπορείτε να προμηθευτείτε εισιτήρια ή και να ρωτήσετε για τις τιμές
Τηλέφωνα: Κ.Τ.Ε.Λ. 2285022291, Ταξί:2285022444/24331.
Η νέα εξαιρετική οδοιπορική οδός Ν-1 θα προταθεί ώστε   να εγκριθεί και  να περιβληθεί ολοκληρωμένα στη ευρωπαϊκή οδός οδοιπορίας Ε-4.

ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
(Βαθμίδα 1). Νάξος – Μέλανες (περίπου 3 ώρες). Αρχίζει το οδοιπορικό από το λιμάνι Νάξου και οδηγεί μέσα από το χωριό Αγγίδια περνώντας τον ?γιο Θαλέλαιο προς Μέλανες ως τελικός  προορισμός.(9,3 χλμ.)
(Βαθμίδα 2). Μέλανες –Χαλκί (περίπου 5 ώρες)
Από Κουρουνοχώρι Μύλοι προς Κούρο και Κορασίδα της περιοχής Φλεριού μετά ?νω Ποταμιά, Απάνω κάστρο Τσικαλαριό και τελικό προορισμό Χαλκί.(10,7 χλμ.)
(Βαθμίδα 3). Χαλκί-Απείρανθο (περίπου 4,5 ώρες)
Από το Χαλκί και Καλόξυλο μέχρι το  Φιλότι έως και την εκκλησία της Αγίας Μαρίνας ύστερα προς Μονή Φωτοδότη μέχρι τελικό προορισμό την Απείρανθο.(9 χλμ.)
(Βαθμίδα 4) Απείρανθο – Σκαδό (περίπου 4,5 ώρες)
Από Απείρανθο προς Σταυρό εκκλησία  και στη συνέχεια για Κόρωνο με τελικό προορισμό το Σκαδό απέναντι.(8,9 χλμ.)
(Βαθμίδα 5) Σκαδό – Απόλλωνας (περίπου 4 ώρες, απ’ το Σκαδό προς την Μέση με τελικό προορισμό τον Απόλλωνα.(9,1 χλμ.)

ΒΑΘΜΙΔΑ 1
ΛΙΜΑΝΙ-ΝΑΞΟΣ-ΑΓΓΙΔΙΑ-ΜΕΛΑΝΕΣ
(Χρόνος διαδρομής  3-4 ώρες, Απόσταση 9.3 χ.μ.)
Ακολουθείτε βασικά τα κίτρινα σήματα κατεύθυνσης οδοιπορίας με την επιγραφή Ν-1.
Πηγαίνετε από το λιμάνι προς την παραλία ως και την ΑΛΦΑ ΤΡΑΠΕΖΑ. Εδώ στρίβετε αριστερά προς την οδό ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ και έρχεστε προς το εμπορικό μέρος της Πόλης.
Μετά το ΓΥΜΝΑΣΙΟ, ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ και την μεγάλη εκκλησία του Χριστού κάμπτεται ο δρόμος που συνδέει τον άλλο αριστερά προς τα ΑΓΓΙΔΙΑ.
Ακολουθείτε αυτή την οδό ως προς την αρχική πινακίδα του χωριού. Μετά την στάση λεωφορείου οδηγείστε προς ένα  στενό δρόμο ανηφορικά.
Το ακολουθείτε μέχρι τη μικρή εκκλησία πού βρίσκεται στα δεξιά σας. Αριστερά βρίσκεται επίσης, ένα προαύλιο ακριβώς απέναντι από μια ταβέρνα. Όχι αμέσως μετά το προαύλιο στρίβετε αριστερά και πηγαίνετε στην αρχή του χωματόδρομου που σε ένα μέρος του είναι  μπετόδρομος. Όλο συνέχεια ανηφορικά μετά από μερικές στροφές και φτάνετε στη ράχη της οροσειράς. Από εκεί σαφώς εντυπωσιασμένοι από το πανόραμα  με την πλατειά μακρινή θέα.
Κατευθύνεστε στο εσωτερικό του νησιού και βλέπετε στον ορίζοντα τα λατομεία μαρμάρου στα βουνά του Κυνιδάρου. Ενώ μπροστά σας απλώνεται επίσης η κοιλάδα ΜΕΛΑΝΩΝ -ΚΟΥΡΟΥΝΟΧΩΡΙΟΥ.
Δεξιά σας βρίσκονται τα χωριά της Ποταμιάς και η περιοχή της Τραγαίας με το τεράστιο καταπράσινο  ελαιώνα της.
Στον ορίζοντα φαίνεται ο Ζάς 1004 μέτρα και από το σταυροδρόμι της οροσειράς παραμένετε  προς την αριστερή πλευρά του μονοπατιού.
Μετά περίπου από μισή ώρα φτάνετε στο δρόμο από μπετόν και βγαίνοντας προς την άσφαλτο προσπερνάτε απέναντι στο άλλο μονοπάτι των Μελάνων που περνάει από ένα ποταμό και ανεβαίνει ανηφορικά περίπου 20 λεπτά μέχρι να φτάσετε κατηφορικά στη πέτρινη στάση λεωφορείων του χωριού!
Αν πάτε προς το χωριό υπάρχουν ταβέρνες με ωραία θέα και καλό φαγητό! Μετά μπορείτε να πάρετε το λεωφορείο για να γυρίσετε.

ΒΑΘΜΙΔΑ 2
ΜΕΛΑΝΕΣ ΚΟΥΡΟΥΝΟΧΩΡΙ-ΜΥΛΟΙ-?ΝΩ ΠΟΤΑΜΙΑ-ΤΣΙΚΑΛΑΡΙΟ-ΧΑΛΚΙ.
(Χρόνος διαδρομής 4-5 ώρες, Απόσταση 10,7  Χλμ.).
Σε περίπτωση που δε θέλετε να περάσετε το λαγκάδι ΜΕΛΑΝΩΝ – ΚΟΥΡΟΥΝΟΧΩΡΙΟΥ, πηγαίνετε με ταξί ή λεωφορείο στη μικρή πλατεία του χωρίου και αρχίζετε την πεζοπορία από το κάτω μέρος του χωριού Κουρουνοχωρίου ενώ σας χαιρετά αριστερά σας ένας ενετικός πύργος. Περνάτε στο χωριό και παραμένετε να ακολουθείτε το μονοπάτι της διαδρομής προς ΜΥΛΟΙ.
Κατά την διάρκεια της διαδρομής, αξιοθαύμαστα εδώ είναι τα τόσο εύφορα κτήματα γεμάτα  από λεμονιές πορτοκαλιές, στέρνες με νερό και πολυάριθμα ελαιόδεντρα.
Αφού φτάσετε σε 15 λεπτά εκεί συναντάτε στην πλατειούλα του χωριού Μύλοι με τον πλάτανο κι το μικρό μαρμάρινο εκκλησάκι (τάματος).
Ακολουθείτε τα σκαλιά που βρίσκονται απέναντι ενώ βλέπετε ένα μικρό καταρράκτη μπροστά από τους παλαιούς νερόμυλους. Μετά από μία μικρή ανηφόρα ακολουθώντας το μονοπάτι σε 20 λεπτά περίπου θα έχετε βγει προς τον  χώρο  στάθμευσης  ασφάλτου  για τον ΚΟΥΡΟ.
Ενώ απλώνεται δεξιά σας ο μπετόδρομος τον οποίο και ακολουθείτε. Μετά αριστερά πηγαίνετε περίπου 150 μέτρα  όπου βρίσκεται ο ημιτελής Κούρος του 600 π.χ. κι σας περιμένει δίπλα από το ιδιωτικό  περιβόλι  και  καφενείο.
Μετά από ένα μικρό διάλειμμα δροσιάς κατευθύνεστε δεξιά από την έξοδο προς το  δρόμο.
Μετά από 150 Μέτρα ενώ προχωράτε στρίβετε δεξιά και περνάτε απέναντι στο σχεδόν αποξηραμένο ποταμάκι ανεβαίνοντας ανηφορικά προς το μονοπάτι με τα μαρμάρινα σκαλιά του, που σας οδηγεί προς την Κορασίδα του  έκτου αιώνα  Π.Χ.
Ύστερα ακλουθείτε μονοπάτια μέσα από βοσκοτόπια μέχρι ένα πέτρινο τοίχωμα ή τράφο από όπου γυρίζετε προς τα δεξιά και μετά αριστερά για να οδηγηθείτε προς την ?νω Ποταμιά.(όπως φαίνεται και στην πινακίδα).
Περίπου 35 λεπτά πεζοπορίας στο υπέροχο μαρμάρινο μονοπάτι καλής κατάστασης, διατηρητέο καλντερίμι, και φτάνετε στην ?νω Ποταμιά! Περνώντας απέναντι από την άσφαλτο κατευθύνεστε στη καλύτερη και μοναδική ταβέρνα του χωριού δίπλα από την κεντρική εκκλησία.
Συμβουλευτικά προτείνεται ένα διάλειμμα ξεκούρασης αφού έχει εκεί καλό φαγητό, φρέσκιες σαλάτες και φυσικούς χυμούς!
Μετά το διάλειμμα, περνώντας μέσα από το χωριό, πριν περάσετε προς τη Μέση Ποταμιά, ανεβαίνετε αριστερά σας, τα σκαλιά που οδηγούν πάνω προς την κεντρική άσφαλτο.
Αφού έχετε ανηφορίσει το μικρό μπετόδρομο και βρίσκεστε στην άσφαλτο, ακολουθείτε στη συνέχεια ένα άλλο μπετόδρομο απέναντι με κατεύθυνση  στο επάνω κάστρο.
Μετά από 1 χλμ πεζοπορίας αφήνοντας πίσω σας και το χωματόδρομο πηγαίνετε όλο ευθεία προς τα πάνω ανηφορικά βρίσκοντας το μονοπάτι δίπλα από το παράλληλο πέτρινο τοίχωμα.
Το ακολουθείτε ως το σημείο που συναντείται μια αναστηλωμένη πέτρινη εκκλησία. Από εκεί δεξιά μπροστά σας υψώνεται στο λόφο το κάστρο. Συνεχίζετε προς τα αριστερά το μονοπάτι που κατά μήκος του υπάρχει το πέτρινο τοίχωμα ή τράφος, ώσπου να φτάσετε στη δεύτερη εκκλησούλα, ακριβώς κάτω από το λόφο του κάστρου.
Από ’κει αν θέλετε, ανεβαίνετε το λόφο για μια επίσκεψη στο κάστρο. Η θέα του τοπίου με τα διάφορα πετρώματα του είναι φανταστική!
Εδώ μπορείτε να δείτε ανάμεσα στα βουνά το Τσικαλαριό και να ακολουθείστε το μονοπάτι προς τα εκεί για περίπου 10 λεπτά. Όταν φτάσετε μέσα από το χωριό στο τέρμα του, που βρίσκεται το παρκινγκ και το πλυσταριό του ,τότε πηγαίνετε αριστερά κάτω προς το μονοπάτι.
Έτσι περπατώντας το, σε 300 μέτρα φτάνετε στη κεντρική άσφαλτο, Τσικαλαρίου προς Χαλκί.
Περπατάτε για άλλα 800 μέτρα την άσφαλτο αριστερά ανάμεσα σε ελαιώνες φτάνοντας στη μικρή πλατεία του Χαλκείου.
Εκεί από το καφενείο βρίσκεται πολύ κοντά η γνωστή Γκαλερί με κεραμικά σχεδιασμένα  με κλαδιά ελιάς. Ακριβώς απέναντι βρίσκεται και το παλαιό παραδοσιακό αποστακτήριο  ΚΙΤΡΟΥ.
Αφήνοντας το παραδοσιακό Χαλκί με τα νεοκλασικά του κτίρια σε 50 μέτρα φτάνετε στη στάση λεωφορείου δίπλα από το περίπτερο στη κεντρική άσφαλτο που περνά από το χωριό.

ΒΑΘΜΙΔΑ 3
ΧΑΛΚΙ- ΚΑΛΟΞΥΛΟ-ΦΙΛΩΤΙ-ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ-ΜΟΝΗ ΦΩΤΟΔΟΤΗ-ΑΠΕΙΡΑΝΘΟΣ
(Χρόνος διαδρομής 5 ώρες, Απόσταση 9 χλμ.).
Αρχίζει από τη στάση λεωφορείου στο Χαλκί.
Πηγαίνετε με το λεωφορείο της γραμμής στο Χαλκί.
Όταν φτάσετε κατεβαίνοντας στην εκκλησία απέναντι από τη στάση, περνάτε δεξιά προς τον πύργο του Γρατσία με το σήμα.
Συνεχίζετε προς τα δεξιά επάνω μέχρι να συναντήσετε την άσφαλτο. Σε μερικά μέτρα πάτε απέναντι και αριστερά προς το μπετόδρομο του Καλόξυλου. Ύστερα συνεχίζετε προς ένα πιο στενό μπετόδρομο όλο ευθεία και αργότερα συνέχεια αριστερά ακολουθείται το χωματόδρομο που στολίζεται από κτήματα ελαιοδέντρων  μέχρι να φτάσετε  στο τέρμα του.
Από εκεί περνάτε δεξιά σε ένα κλαδωμένο μονοπάτι όλο ευθεία προσπερνώντας δύο σπίτια, και συνεχίζοντας δεξιά σε ένα χωματόδρομο. Όλο ευθεία συναντάτε στη πορεία μισογκρεμισμένους ανεμόμυλους κατευθυνόμενοι προς το Φιλότι. Μόλις αντικρύσετε τα πρώτα σπίτια κοντά στο χωριό κατηφορίζετε τον μπετόδρομο προς την κεντρική άσφαλτο.
Προχωράτε αριστερά και βρίσκεστε σε λίγο στην κεντρική πλατεία του Φιλωτίου με το περίπτερο τα καφενεία και τις ταβέρνες της.(Ώρα και τόπος διαλείμματος).
Μετά περπατάτε 30 μέτρα από την πλατεία και στρίβετε αριστερά προς το φούρνο κι αμέσως δεξιά πάνω τα σκαλιά του χωριού.
Σε 10 λεπτά έχετε φτάσει στο πάνω μέρος του Φιλωτίου όπου υπάρχει παρκινγκ.
Ακριβώς από εκεί ακολουθείτε το μοναδικό μονοπάτι πού οδηγεί ανηφορικά προς το πάνω μέρος της ασφάλτου.
Το έχετε ακολουθήσει όλο ευθεία και στο τελείωμα του ανεβαίνετε  ανηφορικά φυσικά μαρμάρινα σκαλιά για να φτάσετε στην άσφαλτο.
Από την άσφαλτο κατευθύνεστε προς το Δανακό για 20 λεπτά. Ανηφορίζετε και όταν φτάσετε στην εκκλησία της Αγίας Μαρίνας, δεξιά σας, τότε ακολουθείτε αριστερά και απέναντι το χωματόδρομο, για άλλα 20 λεπτά, προς τη Μονή Φωτοδότη.
Αφού βρίσκεστε στη Μονή, βλέπετε ένα νέο κτίριο ταβέρνας με φράχτες γύρω-γύρω.
Περνάτε αριστερά και όλο ευθεία ανηφορικά το μονοπάτι.
Όταν φτάσετε στο σιδερένιο φράχτη στο τέρμα του μονοπατιού τον ανοίγετε και σας παρουσιάζετε στο ορίζοντα η θέα της Απειράνθου.
Πηγαίνετε στο απέναντι μονοπάτι ευθεία και στη αριστερή πλευρά λίγο ανηφορικά περνώντας μέσα από βοσκοτόπια στάβλους και κτήματα, με συκιές, καρυδιές και μουριές.
Όταν φτάσετε στην εκκλησία του Αγίου Ελευθερίου περνάτε προς τα αριστερά και συνεχίζοντας ευθεία στο μπετόδρομο. Περνάτε από τα νεόκτιστα σπίτια έξω από το χωριό και οδηγείστε σε λίγο στην κεντρική άσφαλτο.
Τότε ακολουθείτε την άσφαλτο δεξιά και ευθεία σταματώντας και περνώντας απέναντι τα σκαλιά όταν συναντήσετε μπροστά σας την πέτρινη στάση του χωριού.
Ανεβαίνετε τα σκαλιά ανηφορικά προς το χωριό και αφού περάσετε μέσα από την Απείρανθο βγαίνετε στην άλλη επάνω πλευρά της κεντρικής ασφάλτου και παρκινγκ του χωριού.

ΒΑΘΜΙΔΑ 4
ΑΠΕΙΡΑΝΘΟΣ - ΣΚΑΔΟ
(Χρόνος διαδρομής περίπου 4,5 ώρες, απόσταση  8,9 χλμ.)
Στην αρχή της διαδρομής μπορείτε στην Απείρανθο από όπου ξεκινάτε να επισκεφτείτε τρία μουσεία του χωριού, αρχαιολογικό, γεωλογικό και λαογραφικό.
Έξω από το χωριό στην κεντρική άσφαλτο και στάση έξω από το χωριό αρχίζει η πεζοπορία σας.
Κατευθύνεστε αριστερά και βόρεια την άσφαλτο μέχρι που συναντάτε έναν μπετόδρομο στα 50 μέτρα και τον ακολουθείτε κατηφορικά προς τα κτήματα της περιοχής. Όλο ευθεία και προς τα αριστερά περνάτε 3 χλμ. διαδρομής μέσα από το καταπράσινο λαγκάδι της Απειράνθου.
Προχωράτε ανοίγετε τις καγκελόπορτες και τις ξανακλείνετε στο πέρασμα σας. Μετά από 3,3 χλμ. συνολικά ψηλά ανάμεσα στους τράφους και αφού έχετε ανηφορίσει το χωματόδρομο πάτε αριστερά στο μονοπάτι που οδηγεί στο πάνω μέρος της κεντρικής ασφάλτου.
Φτάνοντας στην άσφαλτο συνεχίζετε δεξιά και όλο ευθεία 800 μέτρα προς την εκκλησία του ΣΤΑΥΡΟΥ.
Σε αυτό το σταυροδρόμι μπορείτε να απολαύσετε μια υπέροχη θέα, δεξιά και αριστερά σας αγναντεύετε στον ορίζοντα την θάλασσα!
Ύστερα ακολουθώντας την ίδια άσφαλτο προς Απόλλωνα, συναντάτε σε λίγα μέτρα το μαρμάρινο μονοπάτι αριστερά σας που σας οδηγεί στο χωριό Κόρωνος.
Κατά την διάρκεια της διαδρομής απολαμβάνετε τη θέα των χωριών  Κόρωνος και Σκαδό στα οποία και κατευθύνεστε.
Αφού έχετε διαβεί το μονοπάτι όλο ευθεία και κατηφορικά, περνάτε απέναντι την άσφαλτο και κατεβαίνετε τα σκαλιά κατηφορικά προς το εσωτερικό μέρος της Κορώνου.
Φτάνοντας κάτω στην πλατειούλα συναντάτε δύο ταβέρνες και ένα καφενείο. Έχουν ποιοτικό φαγητό και είναι πολύ φιλόξενοι!
Αν θέλετε να επισκεφτείτε το μουσείο ορυχείων του χωριού ρωτήστε παρακαλώ στις ταβέρνες, τους κατοίκους για περισσότερες πληροφορίες.
Μετά από ένα απαραίτητο διάλειμμα περνάτε μέσα από το χωριό και κατευθύνεστε βόρεια προς το μονοπάτι που οδηγεί στο απέναντι χωριό το ΣΚΑΔΟ.
Περίπου μία ώρα διαδρομής πεζοπορίας με οδηγό σας κατεύθυνσης την εκκλησία του Αγίου Ιωάννη που την προσπερνάτε πηγαίνοντας αριστερά. Μετά όλο ευθεία και λίγο ανηφορικά ανεβαίνοντας μερικά σκαλιά περνάτε έξω από τη δεύτερη εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, της περιοχής Σκαδού.
Έχετε φτάσει περπατώντας για λίγο στην κεντρική άσφαλτο του χωριού Σκαδό. Από’ κει μπορείτε να πάρετε το λεωφορείο της γραμμής περίπου κατά τις 15:45 για να γυρίσετε  πίσω στην Χώρα της Νάξου.

ΒΑΘΜΙΔΑ 5
ΣΚΑΔΟ-ΜΕΣΗ-ΑΠΟΛΛΩΝΑ
Χρόνος διαδρομής  4 ώρες, Απόσταση 9,1 χλμ.
ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ ΡΩΤΗΣΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ. ΤΟ ΝΩΡΙΤΕΡΟ ΦΕΥΓΕΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΙΣ 15:30.
Στις 9:30 το πρωί στη Χώρα με το λεωφορείο ξεκινάτε περνώντας από τα χωριά Γαλανάδο, Σαγκρί, Χαλκί, Φιλώτι, Απείρανθο και Σκαδό.
Στο Σκαδό κατεβαίνετε και από εδώ αρχίζετε την πεζοπορίας σας. Μετά την τελευταία στάση στο χωριό κατευθύνεστε στην άσφαλτο αριστερά και όλο ευθεία προς Κορωνίδα. Ύστερα από  800 μέτρα ακολουθείτε τον πρώτο  χωματόδρομο δεξιά σας.
Συνεχίζετε όλο ευθεία περνώντας ανηφορικά στο αριστερό σας χέρι ένα πέτρινο τυροκομείο κι πάτε όλο ευθεία μέχρι το τέρμα του χωματόδρομου έχοντας θέα του χωρίου Απόλλωνα και πάνω σε ένα λόφο δεξιά σας της εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου.
Από εκεί που βρίσκεστε στρίβετε αριστερά ανοίγοντας μια καγκελόπορτα, για να περάσετε προς το παλαιό πέτρινο μονοπάτι. Το περπατάτε κατηφορικά και όλο αριστερά μετά από μερικές στροφούλες σας οδηγεί σε ένα χωματόδρομο.
Στρίβετε δεξιά στο χωματόδρομο εκεί όπου είναι οι αμπελώνες και κατευθύνεστε βόρεια και ευθεία μέχρι να συναντήσετε μια ιδιαίτερη  πολύχρωμη εκκλησία.
Αν είστε τυχεροί μπορεί και να συναντήσετε το μοναχό που έχτισε και έβαψε την εκκλησία, στα βυζαντινά Χρώματα κοκκινοκίτρινο και πορτοκαλί.
Αφού περάσετε από εκεί συνεχίζετε στο χωματόδρομο ευθεία μέχρι να φτάσετε στην άσφαλτο.
Αριστερά προχωράτε στην άσφαλτο ενώ περίπου σε 700 μέτρα συναντάτε μια μεγάλη αριστερή στροφή σε ένα σταυροδρόμι που ενώνεται δεξιά σας με ένα χωματόδρομο.
Απέναντι λοιπόν από αυτή τη στροφή ακολουθείτε δεξιά το χωματόδρομο. Πεζοπορείτε περίπου για 45 λεπτά κατηφορικά, προς το γνωστό ψαροχώρι του Απόλλωνα.
Τους φράχτες τους οποίους συναντάτε κατά την διάρκεια της διαδρομής παρακαλώ να τους κλείνετε! Διότι υπάρχει κίνδυνος να φύγουν και να χαθούν οι κατσίκες και τα πρόβατα των βοσκών της περιοχής.
Όταν φτάσετε στον Απόλλωνα μπορείτε να ξεκουραστείτε ή να φάτε σε μία από τις τόσες ψαροταβέρνες του χωριού.
?ξιο συστάσεως είναι μία επίσκεψη στον μεγαλύτερο Κούρο της περιοχής.
Βρίσκεται λίγο πιο έξω από το χωριό ξαπλωμένος από το έκτο αιώνα Π.Χ. στα αρχαία πετρώματα ενός μαρμαράδικου, εκείνης της περιόδου.
Μετά την σημαντικά, ιστορικά, επίσκεψη σας, γυρίζετε πάλι πίσω στο λιμάνι του Απόλλωνα όπου και περιμένετε το λεωφορείο της γραμμής για την Χώρα.
Περίπου στην ώρα του κατά τις 15:30 αναχωρεί από τον Απόλλωνα προς την Χώρα. Χρόνος οδικής διαδρομής συμπεριλαμβανομένου και τις στάσεις κατά την διαδρομή, περίπου για 1,5 ώρα.

• ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΚΑΙΡΟ ΠΛΑΝΟ ΩΡΑΣ ΑΝΑΧΩΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΦΙΞΕΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΤΕΛ.
  • ΠΕΖΟΠΟΡΕΙΤΕ ΜΕ ΤΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΟΡΕΙΒΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΣΤΕ ΓΙΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΡΟΥΧΙΣΜΟ ΠΟΥ ΘΑ ΣΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ,  ΑΕΡΑ  Ή ΒΡΟΧΗ.
  • ΠΑΡΤΕ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΑΡΚΕΤΟ ΝΕΡΟ!
  • ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΤΕ ΤΗ ΦΥΣΗ ΜΗ ΠΕΤΩΝΤΑΣ ΧΑΡΤΙΑ Ή ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΥΠΑΙΘΡΟ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΚΑΔΟΥΣ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ.
  • ΣΕΒΑΣΤΕΙΤΕ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΤΕ ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΙΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΕΣ ΑΞΙΕΣ ΖΩΗΣ, ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ, ΝΟΟΤΡΟΠΙΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ.
  • ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΝΟΙΩΣΕΤΕ ΩΣ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ ΟΤΙ ΕΙΣΤΕ ΕΓΚΑΡΔΙΑ ΚΑΛΟΔΕΧΟΥΜΕΝΟΙ!